2008-01-07

there are two sides to every big city, and he walked on the side that wasn't pretty

silbersky hävdade i media att hans klient var oskyldig till mord. nu är den unge klienten dömd för grov misshandel och vållande till annans död. då måste väl silbersky vara nöjd med resultatet, eller? jag tycker straffen och motiveringarna är rimliga; det går inte att med säkerhet visa att ungdomarna misshandlade sin kamrat med avsikt att döda - även om deras beteende inte hör hemma i ett civiliserat samhälle. låt oss hoppas att efterdyningarna av denna barbariska gärning kommer att prägla gossarnas liv för en bra tid framöver, och inte bara de år som den utdömda strafftiden utgör.

idag tänkte jag åka och skriva in mig på arbetsförmedlingen, som arbetslös och till arbetsmarknadens förfogande stående. men de stänger sin personliga betjäning 15.00, förstår ni, så jag hinner inte idag. det får bli i morgon. jag är ärligt talat smått nyfiken på hur jag kommer att bli bemött på arbetsförmedlingen - om de rekommenderar en söka jobb-kurs kommer jag att explodera.

0 kommentarer :