2008-04-20

Varmt och soligt och jag orkar inte

Idag har det varit fantastiskt trevligt väder, men jag har inte varit ute i solen mer än trettio minuter - och då satt jag på takterrassen och drack kaffe. Jag ville vara ute mer, och även gå till köpkvarteret och titta om där fanns någon vårig jacka eller rock, men jag orkade inte. Däremot har jag orkat göra rent i badrummet, vilket var i grevens tid - en dag till utan rengöring och nytt, ont liv hade uppstått i all grime (ännu ett engelskt favoritord) som har täckt ytorna en längre tid.

Och att blogga är ju inte att tänka på under veckorna, då jag är trött varje kväll efter jobbet. Jag tror inte att jag riktigt har kommit in i någon jobbrytm ännu. Det blir dock bättre och bättre. Men i avsaknad av konstant nyhetsflöde och de intressanta (?) observationer jag kunde göra på mina dagspromenader finns det inte så mycket att skriva om; i alla fall inte som jag får skriva om - vi gör massor av intressanta saker på jobbet, men det vore kanske olämpligt att skriva om.

Och tittade på Internet efter lägenheter gjorde jag också idag. Det finns en del. Men mycket är ju tråkigt. Och någon större ork att bygga om en hel lägenhet har jag inte heller.

Var är orken? Var hittar man den?

Orka.

0 kommentarer :