2008-07-29

Tisdagskoma

Jag vaknade pigg. Jag hade en rask morgonprocedur. Jag blev kolossalt trött på väg in till jobbet.

Nu sitter jag här, med mina göromål, och drömmer om Frankrike.

Jag tänker även på min nyinköpta lägenhet, som jag får tillträde till i slutet av augusti. Hur ska jag inreda den? Jag kommer inledningsvis att bo som en asket, men det är tveksamt om jag kommer kunna undanhålla mig från "sex och etanol".

De som känner mig vet att jag till viss del har svårt för flum och new age och trams av det slaget. Men jag har av någon anledning alltid gillat Thomas Di Leva, ända sedan han var programledare för ett sommarmorgonsprogram 1987. Herregud, var det 21 år sedan? Jag blir rädd. Nåväl, i dagens SvD blir han intervjuad och som vanligt är det alldeles underbart, det han säger.

Hoppas du har en bra dag idag.

2 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    du kan inte hata new age och flum å samtidigt älska det di leva säger i den intervjun. Han beskriver rent praktiskt grunderna till meditation, varken mer eller mindre. Detta har sedan inspirerat new age och "flum". Det jag undrar är hur man kan vara emot något av princip , men samtidigt älska det. Är inte det snudd på idioti?

  2. Matherial: sa...

    Jag hatar inte. Läs noggrannare. Att inte läsa noggrant men ändå kommentera, och dessutom på felaktiga grunder, det är idioti.