2007-09-16

i am thinking of you, in my sleepless solitude tonight

je suis i dalarna. den kulturella frysboxen, även kallat. det blir evident redan när man kliver på dalatåget i stockholm. det är andra människor. andra utseenden. andra kläder. mer livligt. mer prat mellan passagare. osv. jag hade en horribel resa upp. störde mig något fruktansvärt på en man som satt framför mig, och som tog upp min bokade plats med en massa mcd-mat, sin fula fladdriga kavaj och ett korsord som han knappt lyckades prestera några ord i. jag föraktade honom för att han besudlat min plats med mcd-mat och sin övriga skit. mest störde jag mig på att han tittade "smug" på mig när jag fick flytta mig två gånger pga att de platser jag substituerade min egen besudlade och ockuperade plats med var bokade. notera att jag i vanliga fall hade bett om min plats, men mannen var tjock, äcklig och hade en massa mcd-mat utspridd över sätet och bordsskivan. det var inte aktuellt att sitta där, helt enkelt. jag gnisslade bort en hel del tandemalj under resan.

men här i dalarna är det fint. i morgon blir det dop. jag göds av min familj. herregud, hur jag äter. och de njuter av att se stockholmaren äta upp sig. håhåjaja.

det är svinkallt ute.

jag borde sova.

2 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    jag var också i Dalarna i helgen, sitter på tåget just nu tillbaka hem. är det inte väldigt vackert med höst i Dalarna? kallt, men vackert. hoppas det varit en bra helg

  2. Matherial: sa...

    det är sjukt vackert. rönnarna är gulrödgröna i starka färger. otroligt vackert. här kunde man bo. om det inte vore så långt bort från allt roligt.

    det har varit en mycket bra helg. men i morgon bär det av till estocolmo. 5.30 går tåget.