2008-02-12

Swift and painless

Skriver ett kort inlägg här medan potatisen kokar och jag inhämtar den motivation som krävs för att lägga the finishing touch till min case-presentation som jag ska leverera i morgon bitti.

Jag tog nyss en entimmespromenad runt Hammarby Sjöstad. Helt underbart att promenera i rask takt i lite kylig temperatur, och titta på vad som pågår i form av byggen, fågelliv och barnvagnsmode. Om jag får ett jobb någon gång, kommer jag att sakna den här tiden av att kunna ta promenader mitt på dagen för att reflektera, samla energi och fokusera.

En helt annan sak: jag är verkligen en blödig människa. Och jag behöver arbeta på att öka min självkänsla och -säkerhet. Jag aspirerar inte på att bli en field marshall, men jag vill kunna hålla en mer stabil nivå av tilltro till mig själv och vad jag kan utföra. I seem to falter at times.

1 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    Du är bäst och jag skall hålla tummarna för dig hela morgonen imorgon. Inte för att det behövs men för att det kanske känns bra för dig att veta att jag gör det.

    Puss!