2008-04-29

Nej och åter nej

Det här får inte bli en jobb-blogg. Det vill jag inte. Men de enda tillfällena då jag orkar eller känner för att skriva något här nuförtiden - är på jobbet. Illa, illa.
 
Jag försöker få IT-killarna att ordna till min dator. Men det är svårt. Den jag har siktat in mig på svarar inte på mina mail och ser arg ut när jag kommer nära honom. Det känns som en typisk klyscha kring hur IT-avdelningar jobbar eller inte jobbar.
 
Snart är det valborgsmässoafton. Jag ska åka till vänner i Sala, och sedan dagen efter vidare upp till Dalarna. Det ska bli skönt med lite vila, även om jag har planerat jobba på distans på fredagen. Men för att det ska fungera måste IT-killarna greja med min dator. Och det verkar, som jag skrev ovan, vara lite besvärligt just nu.

0 kommentarer :