2008-07-18

Undrar hur många...

...liknande människor som går omkring bland oss? Tankebanorna är så främmande. Beteendena är skrämmande. Anledningarna ofattbara.

Vilken konstig vecka på jobbet. Jag undrar om det är allt kolsyrat vatten jag dricker som gör att jag känner mig bubblig och upprymd utan någon egentlig anledning; jag jobbar och det är inte direkt stimulerande. Jag har dock sparat något stimulerande till nästa vecka - analys och rapportskrivning. Det ska bli roligt. Tror jag ska jobba hemifrån mot slutet av veckan, om det blir fint väder, och sitta på takterrassen och skriva på rapporten.

I morgon vill jag bada bubbelpool efter träningen.

Det är något konstigt med allt det här bubblande.

Jag har också konstiga tankebanor, come to think of it.

1 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    Takteras verkar speciellt.
    Annars så håller jag med om ditt:
    "Undrar hur många...
    ... Liknande människor som går omkring bland oss? Tankebanorna är så främmande. Beteendena är skrämmande. Anledningarna ofattbara."
    Varför har ingen, föräldrar, andra anhöriga, dagis, skola, militärtjänstpersonal (?), arbetsgivare uppfattat och gjort något för att få in honom - på andra banor eller i förvar -?
    Skulle inte någon (forskare, författare eller annan) kunna gå tillbaks och se varför ingen gjorde något? Han kan ju inte rimligen ha varit "normal" tidigare heller.

    Signaturen ”Någorlunda normal"