2008-01-31

Contradicting to contradict

Oj, vad jag är trött. Klockan är 17.47. Jag måste ge mig ut och leta upp en knapp till en rock, som beskrivet tidigare, eller inte beskrivet tidigare. Dessutom måste jag köpa en present till min brorson som fyller år i helgen, som beskrivet tidigare.

Jag var på en jobbintervju i morse. Den varade i två timmar, vilket var oplanerat. Jag är dock inte särskilt intresserad av jobbet - managementkonsulttrainee. Hade jag varit nyutexaminerad och hungrig på snabb karriär hade jag hoppat på det, men som tämligen erfaren känner jag att det vore som att ta ett litet steg tillbaka att ge mig in i det jag erbjöds, även om jag sedan skulle kunna ta stora och snabba kliv uppåt. Det trevliga med amerikanska organisationer är ju ändock att man kan avancera utav bara helvete om man är ambitiös och duktig.

I morgon ska jag åka tåg, alldeles för tidigt på dagen.

0 kommentarer :