2008-01-28

Stumbling through patches of flowered mortality

Det är lunchdags och jag har hunnit tvätta, boka in en anställningsintervju och prata i telefon med både lillebror och far. Efter lunch ska jag åka och träna och kanske köpa födelsedagspresent till min lille brorson som har sin första riktiga födelsedag till helgen (Nej, själva födelseögonblicket räknas inte - det är så blodigt, kletigt och otäckt. Har jag hört.). Jag vill vara en lysande farbror för båda mina brorsöner. Gärna en sådan där man själv önskar man hade haft som barn och tonåring; någon vettig att prata med när föräldrarna beter sig som pajasar och inte förstår någonting. Vi får väl se hur väl jag lyckas axla och exekvera (ursäkta ordvalet, Eddie) dessa mina förhoppningar och önskningar.

Jag ser på CNN att militanta islamister har tagit uppemot 200 skolbarn som gisslan i Pakistan. Det kan nog vara ett rejält tramp i klaveret.

Nu pep det till i mikrovågsugnen. Den är allt en god vän.

2 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    Så vad baseras helgens datumval på? Ögonblicket då han avlades?

  2. Matherial: sa...

    Hm. Jag var nog lite otydlig. Han fyller ett år, och det är självklart baserat på tidpunkten för nedkomsten.