2008-01-14

Tango i rabatten, eller rabatt på tangon

Igår, söndag, lyckades jag och Johan äntligen få audiens till Kafé Tjärlek, där vi/jag försökt fika ett antal gånger. Det är stängt på vanliga tider, och öppet på konstiga tider. Men igår var det öppet när vi gick förbi där - andra gången. Atmosfären var minst sagt annorlunda; ur högtalarna i det inre rummet, där alla möbler var undanställda längs med väggarna, pumpades tangomusik ut, personalen var minst sagt förvirrad och i behov av handfast styrning och vid ingången ockuperade ett glatt övre medelålders gäng av kulturtanter ett större bord.

Vi kände oss lite vilse, när vi slog oss ned i en undanskuffad soffgrupp i ett hörn av det inre rummet. Men tro på fan om inte kaffet var utmärkt. Johans cappuccino var mycket god, och min latte höll utmärkt temperatur och smakstyrka. Till kaffet serverades ett varierat utbud av tangodansande par - allt från män som dansant svängde sig med andra män, till kvinnor som förde andra kvinnor. Tydligen är Kafé Tjärlek ett tangocafé. Little did we know. Upplevelsen gav mersmak, liksom kaffet. Och enligt uppgift av en annan pratglad besökare vid tillfället för vårt besök ska deras chokladpraliner vara väl värda sitt pris.

Idag hittade en gammal vän mig på Facebook. En gammal vän från tiden jag studerade och jobbade i London. Det var en mycket glad överraskning.

I övrigt tittar jag efter jobb. Så klart. Jobbgud, förbarma dig nu över detta ditt dyrkande lamm.

0 kommentarer :