2008-01-17

Unpredictable people

Idag är jag trött. Jag vet inte riktigt vad tröttheten beror på. Kanske insikten att det inte finns några roliga jobb i världen. Eller att de är maskerade mycket väl. Jag ska dock skicka en ansökan till ett företag som efter en googling (ja, jag är som Alex Schulman - jag googlar allt och alla inklusive mig själv) verkar framstå som framför allt utgivare av religiöst läs- och musikmaterial samt bulvanföretag för olika verksamheter. Vem vet - det kanske bara är en olycklig omständighet som har resulterat i att några bolag råkar heta samma sak. Vi får snart se.

Riksdags-TV var tråkigt idag. Järnvägsdebatten är inte så engagerande. Jag noterade dock att riksdagskvinnan Annelie Enochson snarast måste tas omhand och återföras till 2000-talet, med avseende på frisyr och klädsel. Annars riskerar hon störa den demokratiska processen i Riksdagen.

Eftersom jag inte iddes gå och köpa nytt gott kaffe igår, får jag även idag dricka Signums ekologiska mellanrost bryggkaffe. Kaffet har en starkt besk smak och smakar rent generellt sådär konstigt som ekologiska varor smakar ibland. Existerar ens varumärket Signum nu för tiden förresten?

Spännande idag är dock hur utvecklingen för de frostiga relationerna mellan Storbritannien och Ryssland fortsätter. Det måste vi följa, jag och min kaffekopp.

0 kommentarer :