2008-01-15

We cannot walk alone. And as we walk, we must make the pledge that we shall march ahead.

Vilket ohyggligt vidrigt kaffe jag är nödgad att dricka den här förmiddagen. Det är Signums ekologiska mellanrost bryggkaffe. Jag undrar så vem som kan ha efterlämnat det kaffet i mitt speceriskåp. Jag ska gå och handla nytt när ni andra människor har lunch.

Innan jag somnade igår, låg jag och tänkte på alla val vi gör hela tiden. Vi gör ju val i varje sekund av vårt liv. De flesta valen gör vi utan att vi tänker på varför vi gör dem - lyfter en arm, kliar oss, tittar åt ett håll osv. En del andra val gör vi efter mycket tankearbete, och då valet känns bra och genomtänkt. Andra val gör vi på grunder som i efterhand kan uppfattas som helt bisarra och som visserligen har föregåtts av intensivt tankearbete, men som ändå känns fel. Det är konstigt. Jag lär mig aldrig.

Jag tror ordet är SOLSTING i TV4:s Jackpot-program. Ingrid med den sönderrökta rösten hade fel.

Jag vill ge en vit kamel till Svenska Dagbladets ledarskribenter. De förgyller mina dagar.

A new direction.

3 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    You're still a part of everthing I do. You're on my heart just like a tattoo.
    Just like a tattoo, I'll always have you.

  2. Anonym sa...

    Du förgyllde just min dag. råkade hamna här på din blogg, och det är verkligen kul/intressant läsande. så nu sitter jag här med din blogg och lyssnar på my bloody valentine. kan det bli bättre? inte för stunden

  3. Matherial: sa...

    Och nu förgyllde du precis MIN dag! Jag lyfter på hatten och tackar.