2008-02-06

Pretty little babies, born to be machines

Jag åt två semlor idag. Just to make up för att jag inte åt en enda semla igår. Nu mår jag lite illa. Det är inte att rekommendera, att inom loppet av 5-10 minuter trycka i sig två semlor. Detta ovanpå en rejäl lunch. Jag förstår inte varför jag gör så.

Som bekant var jag på en jobbintervju igår. I samband med att jag mailade över kontaktuppgifter till mina referenter idag, fick jag till svar att arbetsgivaren ifråga vill träffa mig på nytt väldigt snart. Trevligt. Jag har även mailat och tackat nej till ett erbjudande idag.

Jag tittade på Simpsons idag och skrattade helt vansinnigt åt Homer. Han är så koncentrerat mänsklig på något vis. Han är som vi alla är EGENTLIGEN. I avsnittet jag såg sade Homer upp sig från sitt jobb på kärnkraftverket för att bli uppfinnare, påverkad av Edison och hans otaliga uppfinningar. Efter en hel del gnuggande av geniknölarna och förbrukande av (gula?) hjärnceller presenterade Homer några uppfinningar för sin familj, varav nedan avbildade uppfinning är min personliga favorit:

"The Lazy Man Reclining Toilet Chair"

Jag älskar Homer J Simpson.

0 kommentarer :