2008-03-14

Scarce resources och drama hos frisören

Hm. Jag vet inte. Det känns opportunistiskt och nästan blasfemiskt av fransoserna, deras önskan och plan att utvidga området Champagne. Å andra sidan lär de ju inte släppa in vilka byar som helst i det utvidgade området. Så länge drycken fortsätter hålla god kvalitet och ett rimligt pris är jag nöjd. Sommarens planerade resa till Champagne kan ju dessutom bli lite extra intressant - med möjligheten att utforska blivande Champagne-hus.

Jag var hos frisören i morse och klippte mig. Frisörskan stoppade upp efter ett tag och såg chockad ut. Hon började massera sin högra arm och sträckte fram den mot mig - "titta! den är helt svullen!" Och svullen var den. Hon började oja sig och gick till en kollega som tittade på armen. Efter tio sekunder insåg kollegan vad som var fel och åtgärdade det. Min frisörska hade tydligen dragit upp ärmarna på sin tröja så högt upp, att de korvade ihop sig i armvecket och ströp blodet från att flöda i underarmen. Detta hade pågått i flera minuter och orsakat svullnaden. Så kan det gå.

Nej, nu måste jag fortsätta göra ingenting.

2 kommentarer :

  1. Anonym sa...

    bli krönikör av något slag?

  2. Matherial: sa...

    Ja.