2008-01-26

Sakta vi gå genom stan

Döm om min förvåning när jag öppnade min inbox i morse och såg att jag blivit inbjuden till intervju för en position jag sökte igår. Det blir kul att se vad som händer. Arbetsgivaren verkar väldigt spännande. Som en liten backup (för nu börjar det bli tråkigt att gå mer eller mindre sysslolös om dagarna - jag ÄR tyvärr en arbetsmyra) ska jag meddela mitt intresse för en annan position som jag blev tipsad om för någon vecka sedan - bara det inte är för sent. Just my luck.

Jag och Jenny strosade runt i Vasastan och längs med Norr Mälarstrand idag, och hamnade till slut på ett litet café vid Rådhuset. Jag har svårt för inkompetent cafépersonal, som en del av er som känner mig säkert har märkt. Personalen på det här lilla caféet gjorde inget gott intryck, och som vanligt i den här staden stängde de precis när folk började fylla upp det innan tämligen tomma caféet. Var finns affärsmässigheten? Jag blir så trött och irriterad. Hur tänker ägarna?

Nu ska jag i alla fall motionera lite och sedan plocka upp en stor sushi på vägen hem.

Och nästa helg blir det Dalarna. Trevligt, trevligt.

0 kommentarer :