2008-03-20

Easter eggs! Easter eggs! Don't you hide from me!

Skärtorsdag. Mitt dygn är delvis förskjutet. Det här anpassandet till vampyrtider måste få ett slut. Mina förberedelser inför påskfirandet i Dalarna är under avklarande - jag har köpt en påskpresent till mor och jag håller på att tvätta kläder just nu. Jag har även lyckats glömma bort att en vän är i stan idag, och dubbelbokat två andra. Typiskt mig.

För ett gott skratt kan jag rekommendera följande bok - Anslaget. Den ser ut som den gör tack vare ett tips från mig till författaren eller sammanställaren eller vad man ska kalla honom - huvudmannen. Lite cred till mig, dårå. Jag ska för övrigt läsa Obama och Ajvide Lindqvist på tåget till Dalarna i morgon. Obama är fantastisk; ett högeffektivt sömnpiller i pappersform. Jag blir genast sömnig av att läsa om the founding fathers, handskak med 87-åriga senatorer och historien kring filibustrar. Intressant på ett ointressant sätt. Jag kan säkert briljera vid något obskyrt tillfälle med den kunskap jag trots allt inhämtar i Obamas "The Audacity of Hope".

0 kommentarer :