2008-03-26

Nyvunnen frihet

Välkomna ut ur grottan! Medlemmarna i den ryska domedagssekten, vars tro på Jordens undergång den 28 maj har drivit dem in i en grotta för att där vänta ut undergången, har nu på något annat sätt än gevärsskott meddelat sig med omvärlden och informerat om att de ämnar komma ut ur grottan i morgon - nästan som en skock av våryra Marmota monax. Jag tycker det är intressant att deras ledare Pjotr Kuznetsov (diagnostiserad schizofren) aldrig har satt fot i grottan. Personligen hade jag blivit misstänksam om min sektledare hade valt att möta undergången på annat sätt än med sin skara undersåtar. Men det är ju jag.

Det kändes lite trist att behöva säga till en intresserad och potentiellt lysande arbetsgivare att jag redan har tackat ja till ett annat jobb. Det lät som om företagsrepresentanten blev lite besviken. Det är tråkigt att göra människor besvikna. Ändå gör jag det dagligen.

Jag har börjat fundera på om jag vill bo kvar i Nacka, och inte flytta in till stan. Det finns ju så fina små oaser här, som inte är helt isolerade eller kräver bil eller båt för att nås. Ytterligare ett besvärligt beslut att fatta. Och något att grubbla på en tid framöver.

0 kommentarer :