2008-01-25

Under dappled moons and under teary skies

En ny dag gryr. Jag ska skriva en jobbansökan och skicka in. Det är sista ansökningsdag idag, och jag hittade annonsen igår.

Härom natten vaknade jag två gånger av att jag försökte skrika (och skrek) i sömnen. Jag kommer inte ihåg första drömmen, men i dröm nummer två var jag ensam i ett stort, mörkt viktorianskt hus, och precis när jag smugit uppför en trappa dyker två stora attackhundar upp i mörkret och tar språng för att hugga i mig. Boing. Jag vaknade. Interpret that.

Jag har även tappat en knapp i min rock, vilket jag upptäckte i onsdags. Lite senare idag ska jag försöka hitta en liknande knapp i en sybehörsaffär. Jag avskyr när sådana här små incidenter hela tiden uppstår och skapar olägenheter i form av oönskad fysisk förflyttning och möda.

Idag är Oprah riktigt bra. Programmet handlar om att vara bi-polar. Uh-oh.

0 kommentarer :